Revealed: Chinese Communists Subsidized Trips For Western Journalists For Over 25 Years – CNN, NPR, WaPo, NYT, Reuters, ABC, NBC & More

DM

Several Chinese Communist Party-linked groups — including the regime’s Ministry of Foreign Affairs — have subsidized trips to China for American journalists in an effort to “enhance” their understanding of U.S.-China relations since the 1990’s, The National Pulse can reveal from recovered webpages deleted by program sponsors. Among the outlets sending journalists to participate in the trips are The New York Times, The Washington Post, National Public Radio (NPR), CNN, Reuters, POLITICO, and more. The “China-United States Journalism Exchange” is sponsored by the New York-based East-West Center, All-China Journalists Association, and the Better Hong Kong Foundation. Inaugurated in 2010, the program expanded upon a 1996 initaitive “supported” by the Chinese Communist Party’s Ministry of Foreign Affairs that granted free trips to China for journalists from mainstream American media outlets. The effort is closely tied to the China-United States Exchange Foundation (CUSEF), a foreign influence group operating under the Chinese government’s United Work Front Department.

Notifications - Subscriptions
Notify of
2 Comments
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

2
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x