Named & Shamed: The “Journalists” Who Went On Chinese Communist Party Junkets, Then Delivered “Favorable Coverage”

DM

Unearthed documents from one of the leading Chinese Communist Party propaganda groups reveal the names of “mainstream” U.S. journalists taking junkets from the group in exchange for favorable coverage, The National Pulse can exclusively reveal. The trips often came just before opinion editorials and news reports excusing Chinese Communist Party crimes, or opposing trade showdowns with the nation. The China-United States Exchange Foundation (CUSEF) was founded by the Vice-Chairman of the “highest-ranking entity overseeing” Chinese Communist Party’s United Front Department, an effort which aims to “co-opt and neutralize sources of potential opposition to the policies and authority” of the Chinese government. “The United Front strategy uses a range of methods to influence overseas Chinese communities, foreign governments, and other actors to take actions or adopt positions supportive of Beijing’s preferred policies,” the U.S. government report continues.

Notifications - Subscriptions
Notify of
4 Comments
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

4
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x