The Globe and Mail received $132,046 to publish Chinese state media propaganda

DM

Several North American news agencies have been receiving large cheques in exchange for publishing Chinese state media propaganda. According to a disclosure filed with the US Justice Department, Canada’s Globe and Mail newspaper received $132,046 for a number of advertising campaigns that featured flattering coverage of China. The Globe and Mail first printed a two-page “China Watch” spread in September 2020. Disclaimers at the bottom of the advertisement announced that the content was “produced by the China Daily and distributed in the Globe and Mail.” The China Daily is an English-language media outlet owned by the publicity department of the Chinese Communist Party.

Notifications - Subscriptions
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x